torsdag 25 oktober 2012

Bara två månader kvar!

Igår var det den 24 oktober, vilket innebär att det nu bara är två ynka månader kvar till jul. Som jag längtar!

I Budapest var vi inne i den vackraste lilla butiken någonsin. Det var julpynt högt och lågt. Vackert, kitschigt, fult och roligt. Dyrt. Allt var dyrt. Och så stod det en vakt och spanade så att vi inte tog kort eller stal något. Han följde efter mig vart jag än gick och jag kan bara inte FÖRSTÅ varför? Jag som aldrig skulle stjäla något bara för att det var otroligt vackert och jag inte hade råd och hrm...

Det fanns glittriga klubbor, tåg som körde julklappar runt en kulle, tomtar och änglar och kulor och girlanger och glitter och jul precis överallt. Jag dog en smula och utbrast också "jag dööör" hela tiden och kände mig ungefär som ett barn i en julkuleaffär. Vilket var ungefär vad jag var också.

I år ska julen börjas med i god tid. Så att jag hinner med allt jag vill göra. Hemmagjorda polkagrisar, någon som provat det? Alldeles för svårt, eller ska jag köra?




1 kommentar:

Liberty Fizz sa...

Nej inte speciellt svårt, bara du har en marmorskiva! Men så gott! Knäckklubbor är väldigt lättgjort och gott, och ser så där julfint ut! Jag brukar också längta efter jul, men har mer Sverigelängtan just nu...det kommer väl.