tisdag 30 oktober 2012

Vill ni att jag ska blogga?

Som sagt: motivationen för bloggen ligger på en all time low. Det är inte ni, det är jag osv. Men jag undrar lite om det ens efterfrågas? Det känns lite... trött? Och ja, det beror väl självklart på att jag inte kan klämma ur mig något mer intressant än funderingar om clementiner och detta eviga tjat om jul, men ändå.

Ska jag haka på någon slags listutmaning? Vill någon läsa det? Jag vet inte vad jag vill med bloggen just nu, det känns som att det jag säger har jag redan sagt eller så är det dumt och tråkigt och fel och jag vet inte?

Det är inte det att jag inte läser saker jag irriterar mig på eller gläds av, det är mest det att jag inte har det i mig att formulera något kring det. Tycker att de flesta andra redan har gjort det, och bättre, så varför ska jag dra det ett varv till?

Åh, jag vet att jag ältar det här med jämna mellanrum så det blir ju också tjatigt i sig. Men vad kan jag göra annars?


18 kommentarer:

Johanna sa...

Ja.

fru Svensson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
nylsa sa...

Ja, klart du ska blogga, du är en av få bloggare jag fortfarande läser. Det vill jag fortsätta göra.

Presens sa...

Vad som helst är bättre än inget. Din blogg är en av få jag läser, förutom kommentatriserna ovan.

Anonym sa...

Lista kan funka, förstår att inspirationen inte alltid är på topp. Bara du fortsätter är jag nöjd.

S.W sa...

Jag tycker om när du tycker till om saker. Mest för att du oftast tycker heeeeelt annorlunda än jag. Och ibland för att du tycker saker som jag inte har någon åsikt om. Alls. Det är intressant med människor som har så bestämda uppfattningar. Som att titta på ett exotiskt djur. Så skriv!

Zombie - Devouring Brains Since 1984 sa...

Ja! Även om du bara snackar om clementiner eller annat vardagsgrått så tycker jag om att läsa din blogg. :)

Emelie sa...

Ja! Blogga! Din blogg är den bästa. Uppdatera gärna ofta också. Jag är föräldraledig och har massa tid att läsa ;)

Therese sa...

Jag är här inne varje dag och läser men jag har väldigt svårt för designen på bloggen.
Den känns så opersonlig och.....tråkig.
Kan du inte ha någon snygg header med bilder m m?
Innehållet i inläggen är inget fel på :-)

Tahira Faye sa...

Jag tycker att designen är jättesnygg! Enkel och inte för plottring!

Jag blir så glad när jag ser på blogger att du uppdaterat! Så fortsätt med det.

Är själv väldigt förtjust i att skriva listor, men helt ärligt är det inte så intressant att läsa.

Skriv gärna mer om resorna? Frankrike och Budapest, lite tips kanske?

Sedan gillar jag att höra småsaker ur vardagen, om löpningen och att du rensat upp bland jackorna. Enkla grejer.

KatarinaZA sa...

Jag hoppas att du fortsätter att blogga. Det är alltid lika roligt att läsa. Lusten att blogga varierar. Ibland är det svårt, riktigt svårt, att hitta inspiration och då är det okej att det blir glesare mellan inläggen.

Hoppas du hittar din inspiration igen :-)

Malinka sa...

Klart du ska blogga!

Johanna S sa...

Ja! Det gör inget om du blandar stort och smått, vardag och resor...bara du inte slutar blogga!

Unknown sa...

Klart du ska fortsätta blogga! Jag går in här och kikar så gott som dagligen, även om jag är en sån där trist jäkel som sällan (orkar) kommentera. ;)

Ellen sa...

Ja men då så! Klart jag fortsätter blogga bara jag vet att det finns några som vill läsa. :-)

(Skulle vara en sån värdelös hora. Sälja min kropp för en femma och en cola zero.

Nej nu ljuger jag. Skulle sälja den för en komplimang typ. *billig*)

presens sa...

Jag saknar en gilla-knapp i kommentarsfältet...

Ellen sa...

Presens - jag tror det ligger utanför mina befogenheter.

Ia sa...

klart du ska blogga!!