måndag 19 november 2012

Senaste dagarna i bilder.

Lite humor. Den här bilden finns med här. Men vem har gjort den? 



Jag? Jag skulle väl aldrig...


Världens godaste bakelse. Killevippbakelse: kolagrädde, maräng och fylld med någon slags isig grädde. Vanvettigt god. Beroendeframkallande. Mycket, mycket mättande. 


Bästa godiset såhär i juletider: chokladtomtar! Smaklös choklad invirad i stanniolpapper, jag kan inte komma på något bättre. Den där känslan när man biter av en ordentlig bit? Älskar det! 


Denna unge gör precis som hon vill i detta hushåll. Vi ser på, ler och skakar på huvudet. Hon är ju så töööt! 


Okej, så jag kanske har tjuvstartat lite med julpyntet. 
Jag har i alla fall inte satt upp några adventljusstakar före jul!


Emmy har ritat ett självporträtt. Ifall hon har ärvt min/sin pappas/sin mormors/sin mosters/sin gammelmormors talang för att rida så är det här as good as it gets. Bildlektionerna på högstadiet var inte så kul för mig, om man säger så. 


Herregud november. Vi tänder ljus till varenda måltid, hur tråkig den än må vara, bara för att försöka få någon slags känsla av hemtrevnad och mys. Vidriga meningslösa månad.




Inga kommentarer: