söndag 2 december 2012

Is she happy? YES SHE IS!

Igår SKUTTADE jag bokstavligen omkring på Stockholms gator och utbrast "det är snö, det är julbelysning, jag är så lycklig". Sedan satt jag och mantrade "åh vad härligt det här är, jag älskar det" under hela Stockholm International Horse Show, och idag har jag äntligen fått släppa lös julen i mig.

Hela det här inlägget kommer nu bara vara fyllt av julbilder. Om ni inte gillar det kan ni klicka er vidare. Ni missar inget viktigt helt enkelt. Trevlig advent på er!

Vi har bakat lussekatter idag, enligt receptet i kommentarsfältet till förra inlägget. Goda! Barnen hade lite olika approach till det här med baket. Någon var väldigt skeptisk till hela konceptet och behandlade degen som en leksak, någon bakade fint och någon, well, någon åt mest deg. Ni får väl själva gissa vem som gjorde vad. Sen pyntade jag!

Nu ska jag se på Real Housewives of Beverly Hills, äta lite lussekatter och slappa efter en sjukt härlig men uttröttande helg.

(Det här med bilder alltså. Egentligen skulle jag vilja redigera dem, om så bara beskära lite och ändra färgskalor och liknande. Men alla bildredigeringsprogram finns ute på datorn på mitt kontor, och där är det kallt och ensamt. Därav bildkvaliten. Lev med det, det får jag göra. Och nej, vi tände inte adventsljusstaken från "fel" håll. Men kortet togs från det andra.)














4 kommentarer:

Malinka sa...

Jag bakade också idag! Men inte låter jag barnen vara med, är alldeles för kontrollfreakig för det. (Plus att vi inte får rum i vårt uschliga kök, men det är mest en ursäkt.)

Men vadå tända staken från fel håll, finns det ett rätt?! Jag gör nog olika varje år, står och velar på första advent i vilken ände jag ska börja, bestämmer mig och så kör jag på det. Såvida jag inte råkar vända på staken när jag flyttar den.

Ellen sa...

Äh, jag vet inte, jag tänker att man tänder den från vänster till höger? Som man läser typ?

JsN sa...

Men det beror ju på från vilket håll man tittar! Min står iaf så den syns från båda hållen!

Ellen sa...

Det är klart det beror på vilket håll man tittar, men nu tog jag ju kortet från "fel" håll. ;)