onsdag 12 december 2012

Vad jag har gråtit åt idag.

Klockan är 11.36 och jag har varken hunnit äta frukost eller lunch, däremot har jag hunnit gråta lite idag. Idag som alla andra dagar med andra ord. Jag gråter hela tiden. RIMLIGT!! Slår du upp ordet "hudlös" i en ordbok får du upp en bild på något jävligt äckligt antar jag, men metaforiskt så är det jag som är hudlöshetens posterchild. Detta har jag gråtit åt idag. Än så länge:

- Att polisen jagar papperslösa i tunnelbanan.

- Att ängsliga medelklassmänniskor ringer polisen på hemlösa som försöker värma sig i trappuppgångar.

- Den här låten.

- Jag såg en bild av Mark Sloan från Grey's Anatomy och grät för att han är död.

Bara fyra saker innan lunch ändå. Rätt lugn dag idag alltså.

Har du gråtit idag?

3 kommentarer:

Emelie sa...

Fick antagningsbesked från skolan och står på bara som reserv på den enda kursen jag vill läsa, genus. Räknade kallt med att mina briljanta brains skulle ta mig direkt in, när så inte var fallet så grät jag en rejäl skvätt!

Lillevi sa...

åååh, jag gråter för allt jag med... varenda liten sak träffar rakt i mellangärdet och får ögonen att tåras, typ.

Seriöst, igår började jag gråta för att 2 ½ åringen klädde på sig alla ytterkläder (overall, skor, vantar mössa, hela kittet) utan hjälp och i morse när 1 åringen på nått magiskt (?) sätt lyckades skala sin clementin (eller madarin, satsumas eller vad det nu är) själv - då kände jag att gränsen var nådd och jag kanske borde ta och gråta en rejäl skvätt över någonting så jag slipper ögon som är översvämmade för jämnan av allt och ingentin?

Ia sa...

inte idag, men igår. Såg stargate (filmen alltså) och kranen öppnade sig. Sen fortsatte lipandet med "Den engelske patienten". Klarade 7 min innan det var igång igen.