tisdag 19 februari 2013

Tv-karaktärer jag älskar att hata.

Om jag gör en liten lista nu så kanske ni kan ha lite överseende med att den nog inte är varesig korrekt eller rimlig, men jag orkar inte gå igenom alla serier jag sett och ser och ska se och velat se. Så jag tar det som poppar upp i huvudet och utgår från det.

De tre män jag för tillfället kan komma ihåg att jag hatat mest i tv-serier:

1) Clay i Sons of Anarchy. 

















Ful, äcklig, vidrig, hemsk. Finns inte ord för hur mycket jag avskyr denna man.


2) Will i Vita Huset. 





















Ser ni minen? Fattar ni vilken slags person han är?

GÅ OCH DRUNKNA WILL!!!!

3) Duncan i Veronica Mars.
















Åh Duncan ditt lilla gristryne. Det enda bra du någonsin gjorde var när du skrevs ut ur serien. Tack och lov för den dagen. Jag grät glädetårar.

Nej men nu kör vi väl lite tjejer då? Mycket lättare.

1) Ständig etta är tamefan Kelly i Bevvan. 



















"Buhuuu... jag heter Kelly! Jag är blond och vän och söt! Jag klarar inte av någonting själv utan måste snyfta hos Brandon så fort jag är lite ledsen. Jag snor min bästa pojkväns kille och får det till att det är synd om mig. Buhu..."

2. Phoebe i Vänner.


















Nej, hon är inte rolig och quirky och "någon som vågar vara sig själv".
Vet ni vad hon är? ELAK. Hon är jävligt elak och sjukt ego och dryg.
Dessutom väldigt tråkig.


3. Agent Stahl i Sons of Anarchy.
























Ingen har nog orsakat mer blodlust i mig än denna kvinna. Fy katten vad jag ville att hon skulle dö.


7 kommentarer:

Emmy sa...

Åh kul! Får man lägga till en hatkaraktär på manslistan? Hoppas, för here goes! Dr. Cox i Scrubs. Hatar, hatar, HATAR honom! Töntiga repliker och han spelar över HELA tiden. Och det där löjliga visslandet han gör hela tiden. Give me a fucking break, will ya!
Och värst av allt: folk tycker faktiskt att han är rolig. USCH!

Ellen sa...

Lägg till, lägg till!

Jag har förvisso inga problem med Dr Cox, men ju mer hat desto bättre i detta fall! :)

Bohemian Maggie sa...

Haha! Jag har också lite problem med Pheobe ibland. Hon var mer sympatisk i de första säsongerna. Jag blir vansinning på den där lilla, krulliga advokaten i Ally McBeal. Urgh! Så jäkla genialisk är han inte. Och dialogen i Gilmore Girls är så orealistisk och klämkäck så det inte är sant. :P Åh, nu känns det lite bättre. ;)

emmaw sa...

Tara i True Blood.
Arizona i Grey's.
Pete Campbell i Mad men.
Betty Draper i Mad men (fat hon är lite mer komplex än de andra, så jag ogillar henne inte riktigt på samma sätt)

Louise sa...

Pratade om Bevvan med en kollega härom dagen och då kom det fram att hon gillade Kelly! Jag blev på riktigt arg på henne, vilket kanske inte är helt friskt. Men hur kan man gilla Kelly?! Usch och fy, blir arg bara jag tänker på det. Har hatat henne sen barnsben. S

Lotta sa...

Haha, Kelly är ju min favorit! HON ska ju vara med Dylan! Brenda däremot, usch!! Henne tål jag inte... Jag gillar inte heller Christina i Grey´s Anatomy. Osympatisk helt enkelt...

Sparkling sa...

Oh, jag vet inte hur många gånger jag har sagt (vrålat) "alltså, varför tar de inte bara och DÖDAR den där jävla agent Stahl, då är de ju av med problemet hur enkelt som helst!".

Tror eventuellt att man ska mörka utbildningen "Konflikthantering enligt SoA, 7,5 hp" på sitt cv.