tisdag 5 februari 2013

Working 9 to 5...

Nu när jag har börjat jobba på kontor igen, med tider att förhålla mig till, så är jag trött. JA, jag kan säga det efter en dag. JA, jag kan säga det trots att jag under inskolningsveckan börjar runt halv tio. JA, det är kanske lite lyxproblem över det hela, men ändå.

För min man är sjuk också, och han blir ju alltid döende så fort han får feber. Ligger och gnäller under ett täcke och vill att jag ska känna på pannan, känn hur varm jag är, jag dör snart, känn då!!

Så efter att jag kommit hem idag från ännu en spännande och lärorik men fullkomligt utmattande dag, ska jag hantera en dödssjuk gnällbebis, tre barn och hushåll. Nämnde jag att jag ska storhandla också?

Och jag vet, det är såhär vardagen ser ut för folk. Och ännu värre: de jobbar heltid. De har fullt upp VARJE dag. Jag förstår inte, varför gör ni det? Varför jobbar folk heltid? De allra flesta behöver ju inte göra det för ekonomins skull, så hur orkar man egentligen?

Jag är ju en stark anhängare av sex timmars arbetsdag, och jag fattar inte att inte fler är det. Att det är dåligt för tillväxten är ju inget problem, för vi behöver verkligen inte mer tillväxt. Snarare tvärtom.

Aja. Nu ska jag snart åka till jobbet och lära mig och vara duktig. Och eftersom tjänsten är på halvtid blir det alldeles alldeles lagom för mig.

Inga kommentarer: