torsdag 21 mars 2013

Hair chalk och jobblycka

Jag har precis färgat Emmys hår i regnbågens alla färger med Hair chalk (se eBay för info eller typ googla), och själv har jag skaffat orangea toppar. Vi får väl se om det är kvar imorgon, men är det något jag saknat på sistone är det lite lekfullhet. Vintern kräver tjocka kappor och skor och kompromissar inte. Jag vill ha sneakers och bara ben och rosa hårtoppar!

Ja ja. Jag är i alla fall otroligt glad för nya jobbet. Jag har svinkul. Jag lär mig enormt mycket. Jag känner mig smart och viktig och värdefull och efter den här hösten, en höst då jag velat krypa ner under täcket och gömma mitt misslyckade jag, behövdes det. Tacksam är bara förordet.

Att jobba halvtid är också perfekt. Det är väldigt bra just nu helt enkelt rent generellt. Om vi bara bodde i det här huset skulle det vara ännu mer perfekt.


3 kommentarer:

Tant Sviskon sa...

Det är badrummet som lockar, erkänn! :-)

Ellen sa...

JA! Det där badrummet, jag dör!

Tant Sviskon sa...

Min svärmors stora sorg när de renoverade sitt badrum för några år sedan var att de var tvungna att ta bort den avokadogröna bidén :-(