lördag 8 juni 2013

Det sköra.

Jag och mina kompisar blev vittnen till ett slagsmål igår. Vi såg hur en kille - i självförsvar - gjorde en nacksving på en annan man, varpå mannen landar på kullerstenarna och blir medvetslös. Och blodet rann mellan stenarna.

Jag ringde ambulans, vi stoppade en polisbil och vi lämnade vittnesmål både då och när polisen ringde idag. Han vaknade till liv igen, den medvetslösa killen, men ett tag när han låg där okontaktbar med fladdrande ögon och med blodet som rann i rännilar från hans bakhuvud så trodde jag att han skulle dö. Jag tänkte att "nu dör han och här står jag och pratar med en ambulans som aldrig kommer".

Det är så himla skört livet. Jag önskar att folk skulle vara mer rädda om det.


2 kommentarer:

S.W sa...

Shit. Hoppas verkligen alla inblandade klarar sig.

Anonym sa...

Det måste ju ha varit fruktansvärt att bevittna.