onsdag 12 juni 2013

Skolavslutning ikväll.

Jag kan inte fatta att jag som är så ung, vacker och full av liv (hrm), har ett barn som slutar ettan i år? Att min förra lill-unge slutar förskolan snart? Vad hände där?

Det tar ca två toner av Den blomstertid nu kommer innan jag gråter för fulla muggar. Gråter muggar fulla. Jag får tårar i ögonen bara vid tanke på det. 

Lite gråter jag också över att jag har varit så stressad på sistone och inte köpt några jättefina avslutningskläder. Å andra sidan finns det ju inget fint över stl 128, så det är ju hopplöst ändå. Nya avslutningskläder har de i alla fall fått, så nu önskar jag bara att jag var en God Mor och kunde binda blomsterkransar. Det kan jag inte. Å andra sidan är den här veckan så hektisk att jag är nöjd om vi dyker upp på avslutningen ikväll utan synliga fläckar och smuts. 

2 kommentarer:

Emmaw sa...

Vilken bra grej att ha skolavslutningen på kvällen. *kommer missa mina barns samtliga avslutningar pga ett i sammanhanget kasst yrkesval*

Anonym sa...

Vår nya förskola har julfest en lördag - för barnen är ju så trötta en vardagkväll! Jättebra!