lördag 21 september 2013

Lördagspepp

Jag tycker att den här låten är jättebra. Jo.
Jag tycker att videon är skitsnygg estetiskt. Jo.

Dessutom tycker jag det verkar som att Miley trivs med att vara naken? Som att det är ett sätt för henne att frigöra sig? Jag tycker hon verkar kåt, ledsen, stark och ömtålig i videon. Inte som ett objekt trots kameravinklarna uppför nakna ben. Jag tycker hon känns som ett subjekt. Som någon som vill vara naken för att hon trivs med det? Jag föredrar en miljard gånger hellre helnakna unga tjejer på rivningskulor än halvnakna unga tjejer som dansar bredvid en manlig artist. Sedan kan man ju diskutera hur kul det är att tjejer alltid ska vara nakna om man vill, eller hurdan förebild Miley blir nu. Sånt brukar folk tycka om att diskutera, det vet jag. Själv tänker jag lyssna på låten igen för jag tycker som sagt den är jättebra. Till skillnad från Winnerbäcks senaste pekoralsamling.



Inga kommentarer: