fredag 10 januari 2014

Vi vann!

Ni vet att lägenheten vi ska flytta till har fula tapeter, fettfläckar och spackelfläckar etc? Vi ställde in oss på att behöva tjafsa med hyresvärden, krångla, hota, bråka... you name it. Ge oss tänkte vi ju inte göra, att bo med fula tapeter är otänkbart för mig och jag slipper ju HELST betala själv om man säger ju så.

I alla fall. Vi vann! Om man med "vann" menar att vi ringde ett (1) samtal, personen vi pratade med besökte lägenheten och bestämde att vi skulle får fyra rum omtapetserade. Bara sådär.

Så idag var jag iväg och valde tapeter. Det var... stressande. En normal person hade ju kanske tänkt till i förväg och tittat ut tapeter innan hen besökt affären? Well, det gjorde inte jag. Istället stod jag där och ba den? den? den? I och för sig förenklades beslutet av att vi har noll pengar så att barnens tapeter (förutom Majkens) valdes ur gratisutbudet som kanske inte är överväldigande direkt. Matsalen blev rosa. Det blir aldrig fel med rosa. Med tanke på att jag vill ha kopparfärgade stolar kommer vår matsal att bli... spännande, minst sagt.

Ja ja, slut på pratet fram med beviset. Dessa tapeter ska få pryda barnens sovrum.







2 kommentarer:

Kerstin sa...

Majkens är ju underbar. Är det från Eco Happy? Tycker jag känner igen den :-) De andra är också fina, inte så pjåkiga för att vara basutbud!!

Ellen sa...

Ja, Eco Happy! Har spanat in den och äntligen kan jag få upp den nånstans! Så himla härlig.

De andra var jättebra för att vara basutbud. Känner mig lite småtaskig för att vi inte valde lite roligare till dem också, men de var jättenöjda. Så då så. :)