lördag 28 juni 2014

Olika sorters mammor.

Det finns mammor som pysslar och fixar och donar under regniga dagar. Som bygger sagokojor under vardagsrumsbordet, tar fram gamla toapappersrullar och skapar små gubbar med sina barn. Som kan receptet till trolldeg utantill och som tycker att det är riktigt mysigt att leka med Barbie med sina barn.

Såna mammor finns det.

Själv ska jag ut ikväll och eftersom jag är inne i en extrem fulperiod har jag planerat in nån slags första hjälpen-plan som kommer ta hela eftermiddagen med ansiktsmasker, pormasksplåster och papiljotter och jag vet helt enkelt inte hur jag ska hinna klämma in att laga middag till de två barn som är hemma med mig ikväll. Så det får bli hämtmat.

Såna mammor finns det också. Och det finns inget som säger att det ena är bättre än det andra eller vänta jo, det finns det. De andra mammorna är bättre. Är ju inte ens nåt att hymla om.

Men jag slipper laga middag ikväll så jag vinner ändå.

1 kommentar:

mariagunilla sa...

rätt inställning!
Det finns alla sorters och vi alla behövs å jag är helt övertygad om att även "vi" har våra glansdagar... ha det kul ikväll!