fredag 1 augusti 2014

I mitt rätta element.

Nu har vi bott en sommar i stan och haft sommarstuga och jag måste säga att även om sommarkvällarna på landet är ljuvliga med hödoft och promenader kring sjöar och hagar och vin på altanen och kvällsdopp föredrar jag ÄNDÅ sommarkvällarna i stan. När solen går ner över de vackra hustaken. När jag hör folk som ska iväg och roa sig eller är på väg hem eller tar en promenad. När det klirrar från besticken från grannarna som äter på balkongen. När det är varmt som sammet och gatulyktorna lyser upp utanför den öppna dörren.

Jag romantiserar kanske livet i stan för att det är så nytt, men jag känner mig så hemma här. Det enda dåliga är att det inte går att ta kvällsdopp.

(Obs! På dagen när det är 30 grader varmt föredrar jag definitivt sommarstuga med bad över lägenhet högst upp i huset. Detta bör nämnas.)

1 kommentar:

Kerstin sa...

Härligt att ni trivs :-) Vi har villa i stockholmsförort så då får man lite av både och men ändå längtar man efter egen skärgårdsö eller nåt. Aldrig nöjd ;-)