tisdag 2 september 2014

Bästa nya hobbyn.

Alltså det är så mycket nu att jag konstant vet att jag har glömt något, men inte vad. Den där naggande känslan av att alltid ligga bakom, efter, inte i fas. Vi borde storhandla, stortvätta, fixa, ordna - men har knappt tid att lägga in allt som ska in i kalendrarna ens. Det är sjukhusbesök, tandläkarbesök, you name it-besök och jag orkar inte.

Så i ett anfall av "när allt ändå går för fort, varför inte lägga på ett kol till" anmälde jag mig till ännu en aktivitet. Poledancing. Eller, pole fitness som det egentligen heter. Jag tänker att ångesten jag får av ännu en schemalagd aktivitet kanske vägs upp av det roliga i att gå på fucking POLEDANCING?!

Ni får ursäkta mig, men jag känner att jag peakat lite i coola hobbies här. Roller derby och poledancing. Jag kan skriva autografer på begäran, det är ok.

Om jag kommer ihåg det mitt i allt annat jag måste hålla i huvudet, det vill säga.

Inga kommentarer: