fredag 5 september 2014

Komsi komsi tv-seriehösten (plus tips!)

Gud vad jag älskar september, när allt drar igång igen. När man slipper nöja sig med trista filmer eller omtittningar av älskade serier och kan frossa i NYTT! Återse älskade (och hatade) karaktärer och bara njuta i soffan med tända ljus.

Jag försöker ju titta på nya serier som jag blir tipsad om och tipsar gärna friskt själv. Här får ni därför två tips som jag inte tycker att ni ska missa:


1. Veep. Julia Dreyfus är vicepresident och är så jävla inkompetent, elak, dryg, rolig, ambitiös, trött - you name it. Jag älskar att allt är så jävla inkorrekt hela tiden. Att alla är riktigt osympatiska. Att det inte finns någon klar person man ska älska. Att de kan ha repliker som "drive me to the airport, at Lady Di speed" när de är i England. Att hon liksom är vice fucking president och ligger med nån medan hennes team står utanför och vaktar dörren.

2. The Mindy Project. Alltså, det här förutsätter jag att ni har sett för det är så vansinnigt bra. Mindy Kaling från The Office (US) har en egen serie och den är som det bästa av alla romantiska komedier i ett, fast utan det sliskiga och med sjukt mycket quirky humor. Jag vill ge flera exempel men det går ju inte eftersom jag är rädd att spoila er. Men varje gång jag tror att en scen ska bli på ett sätt så går den i sista stund åt ett annat håll, vilket gör den här serien alldeles underbar. En av mina favoritserier just nu.

Sen har jag precis börjat titta på "You're the worst" som verkar lovande, ifall ni inte har sett My Mad Fat Diary vet jag inte vad ni gör med ert liv egentligen och jag kanske var sist på bollen med Friday Night Dinner, men var jag inte det så är den också ett hett tips.

Det var nog allt för nu tror jag. Måste se om jag har några nya serier att se!

Inga kommentarer: