lördag 18 oktober 2014

Yta, yta, yta. (Sminkbloggar eftersökes!)

Har seriöst börjat bli jätteintresserad av smink? På riktigt? Har alltid sminkat mig, gärna mycket och ofta, men har haft samma budgetsmink från HM ungefär hela livet. Nu: läser recensioner, googlar produkter, kollar tutorials? Vet inte vad som hänt och antar att det knappast kommer vara bra för min ekonomi, men har sån lust att prova nya produkter. Lära mig. Prova nytt?

Behöver därför också tips på bra sminkbloggar. Gärna såna som har lite text och inte bara en lång radda med vilka produkter de har på sig idag. Också gärna såna som gillar budgetsmink, det känns fortfarande långt bort för mig att lägga 400 kr på en ögonskugga liksom.

Såatteh... tipsa gärna!

12 kommentarer:

Ewe sa...

Inte en blogg, men ett forum som lär vara bra: http://modeochskonhet.ifokus.se/discussions/544040fdce12c42eb802a39b-ogonskugga-gina-tricot?readstate=false
Jag hänger inte där själv, är inte speciellt intresserad, men från andra ifokus-medlemmar har jag förstått att det ska va bra.

Elli sa...

Linda Hallberg. Gör i och för sig många inlägg där hon just radar upp vilket smink hon använt. Men gör många bra tutorials och testar både dyrt och billigt.

Kajsa sa...

Älskar Essie Button på Youtube! Så himla sympatisk.

Sistmedallt-Jenny sa...

Min bästis! Sofie Andersson aka @fanochhensmoster , @yourspecialday på insta

Anonym sa...

Själv ska jag testa en prenumeration på glossybox. Rekommenderat av en kollega just om man vill testa olika produkter och olika märken. Har inte fått första lådan än men är sjukt peppad. Bra grej om man gillar att köpa överraskningslådor. Och vem gör inte det?

Christel sa...

Karin Widén som hittas på www.bjutiful.me. Rolig, smart och sjukt bra på make up.

Ellen sa...

Jättebra tips hörrni! Tack!

gilmorelorelei sa...

Daisy beauty by K, all sweet in life, hildes closet, Hiilens sminkblogg. ... är de jag följer!

gilmorelorelei sa...

Jag hade glossybox i 3 mån men de blev sämre och sämre. .. de fick kritik... hoppas de tog till sig den. Kolla gärna glossybox på Youtube så får ni mer koll på vad som är i....

Maria sa...

Fröken Rosa (frokenrosa.net) är bra, hon brukar recensera både högt och lågt, och med hög trovärdighet.

Caroline Hainer på http://rodeo.net/fiftyscents/ skriver mest om dyra saker, men skriver så bra och intressant att hon är läsvärd ändå. Hennes frågespaltsinlägg är bäst!

Åsa, Stockholm sa...

http://www.pixiwoo.com/
framför allt youtube-katalogen som är enorm vid det här laget. kul från tidigare år är mascaratestet och sminkningarna som ikoniska kändisar (Marlene Dietrich Marilyn Monroe Elizabeth Taylor etc).

Linnea sa...

Whinar.se

Alltså, hon är ett GENI!

Juneabstracts är också bra. Håller med om Caroline Hainer och Bjutiful.

Skönhetskabinettet är också bra. Informativt! Likaså Beauty comes clean (rätt vetenskaplig approach iofs, och mer hudvård än smink). Elmika.se är också fin!

Tycker att många andra skönhetsbloggar blir ointressanta. Har läst de flesta svenska men efter ngt är är man mättad. Men de ovanstående är mycket bra!