torsdag 18 december 2014

2014 - året som gick.

Jag älskar listor, jag älskar att minnas tillbaka och jag gillar att prata om mig själv. Vad passar då bättre än en årslista? Och ja, den uppmärksamme noterar att den är från Underbara Claras blogg. Alla har vi guilty pleasures, okej?

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Sålde vårt hus. Jag vill aldrig aldrig igen behöva sälja ett hus. Någonsin. Ever. Fy katten vilket slit det var.

Genomdrev du någon stor förändring?
Jo alltså vi flyttade ju till stan. Gjorde tvärtom mot vad man ska och sålde huset, lämnade trädgården och drog in med tre kids till centrala Örebro. Och vi ÄLSKAR det. Säger det ungefär varje dag. Herregud vilket bra beslut det ändå var.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! Det är fascinerande nu när mina vänner börjar komma ikapp. Jag är så van vid att vara enda föräldern i kompisgänget.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
8 april eftersom jag fyllde 30 och det var både väldigt jobbigt och kul.

Dog någon som stod dig nära?
Nej men det var väldigt väldigt nära för min mormor ett tag. Sådär på håret. Är så tacksam över att hon finns med oss fortfarande.

Vilka länder besökte du?
USA och Grekland.

Bästa köpet?
Vår sommarstuga. Själva stugan är väl inget att skriva hem om, men läget. Åh, vi kan äntligen bada flera gånger om dagen på sommaren. Det är så det ska vara.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
När vi åkte till New York. Hela den resan var underbar och jag längtar tillbaka hela tiden.

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015?
Ork. Mer pengar. Ett gladare humör. Att må bättre.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat. Har haft så lite ork vilket gjort att träningen har hamnat på efterkälken. Jag vill ju bli bättre!

Vad önskar du att du gjort mindre?
Bråkat.

Favoritprogram på TV?
Vi ser ju inte på TV direkt, utan mer på serier. Men eftersom Veronica Mars VAR en tv-serie som blev film tänker jag säga Veronica Mars. Det var stort att gå på förhandsvisningen ihop med andra fans. Gud vad jag grät.

Bästa boken du läste i år?
Steglitsan av Donna Tartt.

Största musikaliska upptäckten?
Ingen. Har inte upptäckt ny musik på länge tyvärr. Men Markus Krunegård och Hello Saferide släppte nya album som jag har lyssnat mycket på.

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Att jag fick ett nytt? Jag vet inte, jag tycker att det var rätt så påfrestande att arbeta med en valrörelse. Det ska bli skönt att lämna politiken nu faktiskt.

Största framgång på det privata planet?
Minimum skills helt klart. Jag är så jävla stolt över att jag klarade det!

Största misstaget?
Att skaffa möss till Emmy efter hennes stora olycka med fingret. De jäklarna rymde och sen självdog de. Vad fan.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket ledsnare tyvärr. Förhoppningsvis ser det ut att bli lite bättre framöver. Jag har ändå haft väldigt kul vid många tillfällen. 2014 var ett år då vardagen var väldigt jobbig men det har funnits många ljuspunkter också. Jag har roat mig mycket i år. Det var bra.

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor. Precis som det ska vara i livet.

Något du önskade dig och fick?
En resa till New York.

Något du önskade dig och inte fick?
Lugn och ro.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Blev firad, klippte mig, färgade ögonbrynen, gick på massage och var deppig.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mycket.

Vad fick dig att må bra?
Mina derbytjejer. Jag tror inte jag hade klarat hösten utan dem. Och alkohol, men det får man väl inte säga osv osv.

Vem saknade du?
Jag lever ju med en konstant saknad efter morfar, men förutom det så saknar jag de kompisar som bor för långt borta för att jag ska kunna umgås med dem så ofta som jag vill.

De bästa nya människorna du träffade?
Det bästa med att vara med i ett lag är att det fylls på med nya roliga människor hela tiden.
Dessutom började jag umgås med nån jag känt i tio år men aldrig träffat och det var helt klart tio år för sent.

Mest stolt över?
Mina minimum skills. Utan konkurrens.

Högsta önskan just nu?
Att 2015 blir ett bättre år då alla i familjen får må bra.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 
Jag vet inte. Jag tycker att jag har gjort mitt bästa utifrån de förutsättningar jag har haft faktiskt. Kanske försöka sänka kraven jag har på mig själv och i förlängningen andra.


Gud vad deppigt det här blev. Men nej, det har ju inte varit ett bra år. Eller andra halvan har inte varit bra, första var väldigt roligt. Men nya tag, nytt år osv. Det blir säkert bra.

Inga kommentarer: