fredag 12 december 2014

Ellen och snacksfabriken

Ungarna ser på Kalle och chokladfabriken för umtifjärde gången och jag känner att den filmen är lite väl hypad? Ok, choklad är gott. Ja. MEN... man blir ju så sinnessjukt illamående av sötsaker. Efter en kvart i den där fabriken hade jag stapplat fram illgrön i ansiktet med sådär äckligt klibbig mun man bara får av socker.

Men ost däremot. Tänk en snacksfabrik. En flod av smältost. Chili cheesefår som betar. Parmesanflarnsträd. OSTBÅGSBLOMMOR? Förstår ni potentialen här? Chipsbeströdda gator. Dippdammar. Det är en film som verkligen behöver göras. Jag kan spela huvudrollen, det är lugnt. Dock att huvudrollen typ inte äter nånting. Jag kan spela någon som blir förvandlad till ett OLW-osthjärta, för då kanske jag hade varit nöjd med mig själv för första gången i livet.

Ringer nån Tim Burton och pitchar idén eller? Jag är lite upptagen med att dreggla här.

1 kommentar:

ullrika sa...

Burton använder ju gärna Johnny Depp i sina filmer så jag ställer också gärna upp för en roll i den där ostrullen!