lördag 14 mars 2015

Om att vara en riktigt dålig förälder.

Så min äldsta unge spydde rakt ut på bussen idag, på väg till ett kalas. Jag skrek på honom och slängde oss av bussen och hanterade sen situationen så dåligt att jag inte ens vill tänka på det.

Nu sitter jag här och funderar på NÄR jag ska öppna flaskan med vin som ligger i kylskåpet. Vill vänta med att bli onykter tills barnen somnat, men tänk om jag hinner bli magsjuk före jag hinner öppna den då?

Ja, detta är mitt föräldraskap denna helg då jag är inne på sjätte dygnet med huvudvärk, har en magsjuk unge och en katt som kissat inne nånstans så att hela lägenheten stinker och är ensam vuxen till söndag kväll.

Tjipp tjipp!

(Ifall nån känner sig frestad att ringa soc nu och säga att jag smygsuper vill jag bara påpeka att jag bara ljuger. Jag super öppet.)

(Obs igen, skojade så klart)

(Obs igen, fan vad tråkigt att jag ens känner behovet att disclaima)

Inga kommentarer: