tisdag 18 augusti 2015

Den omöjliga ekvationen.

Med tre barn (och två vuxna) som ALLA gillar olika grejer är det helt omöjligt att hitta en maträtt som alla gillar.

Såhär:

Alla i familjen gillar kött och korv och sånt. Förutom jag.
Skaldjur och sånt gillar alla i familjen... förutom Emmy.
Fisk? Fisk älskar nästan alla i familjen... förutom min man.
Tacos? Åh, alla älskar ju tacos! Well, inte Majken.
Pannkakor? Mitt kungarike för en pannkaka säger alla i familjen. Inte jag då. Blä, säger jag.
Köttfärssås och spagetti, detta manna från himmelen i alla barnfamiljer. Näpp, tycker Noa.

Och så vidare och så vidare. Pizza. Pizza går ner hos alla. Det är väl typ det. I övrigt är det ett ständigt balanserande av "vem förtjänar att hata middagen ikväll då?".

Främst är det dock jag som är problemet. De andra enas rätt bra om att kött och charkprodukter är underbart. Sen kommer jag med nån sparrissoppa och löjlar mig.

Ikväll åt vi räkor och baguette och aioli eftersom Emmy är i stallet och får cheeseburgare på vägen hem istället. Så får man göra. Passa på.

När jag är ensam hemma äter jag oftast rökt makrill. Ingen i min familj gillar rökt fisk. De är totalt dumma i huvudet.



1 kommentar:

Kerstin sa...

Haha, klockrent!! Vi har det lättare än så men det är ju ändå rätt tröttsamt att om jag vill laga vegetariskt äter min man med nöd och näppe och barnen inte alls så då gör jag nåt komplement eller annat till dem. Eller, barnen äter inte soppa så då måste jag alltid också steka pannkakor. Eller vi vill äta räkor, aioli och baguette ;-) och då måste jag göra tacos till barnen osv. Gissar att jag får skylla mig själv? Gör du bara en rätt och den som hatar får klara sig ändå? All cred till dig isåfall, jag är värsta curling-husmodern antar jag :-/