måndag 31 augusti 2015

Veckans matlista

Jaha jag är döende i förkylning. Tyck synd om mig tack. Har legat under ett täcke hela dagen och gråtit och varje gång jag tänker på hur mycket jag har att göra på jobbet får jag nån slags panikreaktion. Men jag kan ju inte göra nåt åt det. Jag är ju fast här i min kropp, som är sjuk.

Den enda nytta jag har gjort idag är att skriva matlista. Och den blev värdelös eftersom jag mår illa pga förkylningen och då har noll fantasi. Oh well.

Tisdag: Mac & cheese med falukorv
Onsdag: Laxburgare
Torsdag: Halloumi stroganoff
Fredag: Kycklingenchiladas
Lördag: Våfflor till barnen, sushi till oss vuxna.
Söndag: Fisksoppa med saffran och vitlöksbröd

Tja, det var väl det. Nu ska jag återgå till att svettas under ett täcke till Project Runway.


4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Men stackars dig. Jättebra lista ju.

Kerstin sa...

Jag tycker listan ser god ut :-) Krya på dig!!

Anonym sa...

Hej hallå! Har du bytt lösen på andra bloggen?

Linda sa...

Det ser jättegott ut! Mkt inspirerande!
Våran lista är enligt följande;
Mån-tor: yoghurt och flingor (=havregryn)
Fre: ev lagad mat annars yoghurt och flingor
Lördag; vet ej vi är bortbjudna på kvällen men till lunch blir det ärtsoppa på gröna ärtor samt ostsmörgås
Söndag: troligen fisk