fredag 26 februari 2016

Det börjar likna vattkoppor, banne mig.

Är en sån rookie ibland ändå. De två äldsta barnen har vi vaccinerat mot vattkoppor, sen glömde vi det med Majken. Nu har hon hög feber, ont i huvudet och har börjat får röda prickar överallt. Jaha. Hej två veckors vabb. Tjoho...

Ikväll ska jag gå ut och dansa. Ägnar min vabbdag åt att youtuba sminktutorials som fan. Jag älskar det så mycket, jag har väl nämnt det förut? Alla dessa konstnärer som med sina penslar kan förvandla sina ansikten helt och hållet. Jag lyckas ju såklart aldrig komma i närheten, men jag gillar att försöka.

Ofta är det en stor del av behållningen med en utekväll för mig. När jag var yngre satte jag på Håkan på högsta volym när jag gjorde mig redo för en utekväll. Då tog håret längst tid, främst för att jag hade så fjösigt och fult hår, men nu tar sminket längst tid. Dels för att jag lärt mig att sminka mig bättre, men också för att jag har fler rynkor och hängiga kinder att trolla bort nu.

Nu sätter jag på musik, i ärlighetens namn ofta Håkan, och har en stund i badrummet då jag fortfarande har kvällen framför mig. Får göra mig extra snygg. Vet att jag kommer ha kul.

Efter två dagars vabbande är det ännu mer välbehövligt. Vad gör folk som inte blir fulla och dansar för att skaka av sig föräldraträskets värsta delar? Går ut och tar en skogspromenad? Nåja, alla sätt är bra förutom de dåliga. Men mitt sätt är roligare.

Nu ska jag leta tutorials för "gold smokey eye make up".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att du genom att önska lite feber lyckades frammana vattkoppor. Vad säger man; the force is strong with you...tänk bara vad som kan hända om du önska en ganska bra utekväll. Wohho!
/L

presens sa...

Nej, vi åker rullskridskor.