torsdag 16 juni 2016

Jag hjärtar Mallorca

Ja okej, det har varit tyst här, men jag har för bövelen varit på Mallorca ju? Vem har tid att blogga då? Inte jag i alla fall, även om jag instagrammade upp den lilla data jag köpt till resan. Nåväl: såhär tyckte jag om Mallorca. Det. Var. Fantastiskt. 

Jag har simmat i kristallklart turkost vatten, slappat vid poolen, åkt på slingriga vägar upp till vackra byar, badat naken i havet (på nudiststrand, nån måtta), druckit så mycket sangria att jag blivit illamående vid tanken på det och ätit tapas, glass och nutellasmörgåsar. Det har varit en väldigt fin vecka. Vi hyrde bil och bilade runt lite, men främst stannade vi i Cala d'or där vi tillbringade dagarna på strand/vid pool, tog siesta och sen gick ut och åt på kvällen. 

Det enda negativa var väl att vår lägenhet låg mot vägen, så att vi vaknade av sopbilar, bussar osv hela tiden. Och tja, Cala d'or var helt okej och stränderna var fantastiska - men jag kommer inte åka tillbaka dit. Däremot tänker jag åka tillbaka till Mallorca någon gång, så himla vackert där. 

Nu är jag dock väldigt nöjd med att vara hemma igen. Hemresan igår var horribel, flyget gick väl okej men landningen var avskyvärd. Planet skakade och hoppade och jag mådde illa och var rädd så Emmy fick trösta mig. Sen två timmars bilresa hem med övertrötta barn och stekhet sol. Jättemysigt... not. Men just nu måste jag inte lämna hemmet förrän på måndag morgon om jag inte vill, och det känns helt galet skönt. Så trött är jag.

Förkylningen då? Blev den bättre? Ha! Jag har plågats av galna smärtor i halsen hela veckan, men enligt läkaren jag besökte idag på vc är det trots allt bara ett vanligt virus som ska väntas ut. Gah. Det vore ju skönt att kunna svälja utan att rycka till av smärtan. Jaja, this too shall pass osv. Nu tänker jag tillbringa resten av dagen med att slösurfa, se på fotboll (yay Frankrike vann igår) och äta glass. För det har jag ju inte ätit så mycket senaste tiden... (jo.)























1 kommentar:

Kerstin sa...

Ser väldigt härligt ut! Vi åker till Kreta en vecka i år, kanske får bli Mallorca nästa år :-)