onsdag 22 februari 2017

Varför assisterad befruktning för singlar är en sjukt viktig fråga.

För knappt två år sedan skrev jag om hur förödande det är för heterokvinnor att bilda familj och bli kära. Eller i omvänd ordning då. Det kan du läsa om du klickar här. Jag tänkte på det häromdagen när jag läste någon som ifrågasatte hur rimligt det egentligen är att lägga pengar och resurser på assisterad befruktning för singlar. Jag skulle vilja säga att det är oerhört viktigt.

Jag skrev ett långt inlägg först, med hänvisningar till avhandlingar och studier, men jag är sjuk och lyckades inte göra det stringent så här kommer en förkortad version som ändå säger allt:

- Män är ofta idioter. Ibland farliga idioter.
- Genom assisterad befruktning blir förhållanden med män inte nödvändiga för att bilda familj.
- Detta tvingar förhoppningsvis i längden män att bete sig bättre, när deras roll i familjebildandet inte längre är nödvändigt.
- Om män ändå inte skärper sig så har vi i alla fall en möjlighet för kvinnor att säga fuck you krävande kärnfamilj som bara gynnar mannen och bidrar till psykisk ohälsa och osäkerhet hos kvinnan.
- Kvinnor kan styra sitt eget liv och behöver inte förhålla sig till en man.
- Yay för att göra män överflödiga.

Ja, typ så.


4 kommentarer:

GullGossensMamma sa...

Eller för att efterlängtade barn borde få födas. Och för att barn till frivilligt ensamstående inte mår sämre än barn till två föräldrar.

För att varje barn lönar sig (statistiskt) genom att betala skatt som är större än dess kostnad. Att lägga pengar på fertilitetsbehandlingar av ensmastående är sjukt smartare än att lägga pengar på utökad polisbevakning vid fotbollsmatcher tex. Som ju ostar just mycket och inte bidrar med skatteintäkter i 40 år :)

GullGossensMamma sa...

Fö frivilligt ensamstående för egna pengar till 6- och 8-åriga underverk!

Susanna sa...

Så rätt! Åh, jag vill läsa det långa inlägget!

Jessie sa...

<3<3<3